• Fri Frakt 1-4 Arbetsdagar
  • Över 300 000 Nöjda kunder

  • Store_language---sv_SE
    Store code
    prevKeep your eyes open for our special Back to School items and save A LOT!
    localadd new
    localadd newCurrency---SEK
  • Kundservice

    Kundtjänst

    För snabbast support, skicka oss ett mail (svar inom 24h).
     
     
    Uppge alltid ditt ordernummer vid all kommunikation med oss.
     
    Kundtjänst hanterar inga fakturor eller betalningar.
    Fakturafrågor hänvisas istället till Klarna AB.

    Telefon: 08-120 120 10
    Web: www.klarna.se
     

    Läs gärna igenom våra Frågor & Svar nedan innan du kontaktar oss, där står många av svaren.

     

    Frågor & Svar

    • Hur lång är leveranstiden?

      Normalt har ni ert paket inom 1-3 arbetsdagar, inom Sverige.

    • Vilka betalningsalternativ finns att välja på?

      På Macskal.se har vi flera olika betalningsalternativ för att ni som kund ska kunna välja det betalningssätt som passar just er. Ni kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning.


      Klarna Faktura - Du får du alltid varan först och betalar sen. Dessutom behöver du aldrig lämna ut känslig information som kortnummer när du handlar via Klarna Faktura.


      Klarna Delbetalning/Konto - Ibland är det bra att kunna betala i sin egen takt. Därför kan du som väljer delbetalningsalternativet Klarna konto själv välja hur mycket du betalar varje månad.


      Direkt/Kortbetalning - Med Payson kan du tryggt betala och ta emot betalningar när du gör affärer på nätet. Genom en trygg kortbetalning.


      PayPal - Med kortbetalning via VISA, Mastercard, American Express. Världens största och tryggaste betalningsalternatvet inom E-handeln.

    • Leverans har inte kommit?

      Det bästa är att i första hand kontakta Posten. Fråga dem vilket ditt närmaste utlämningsställe är (om du inte redan vet) och kontakta dem. Tyvärr är det lätt för en AVI att försvinna bland reklam.


      Om dem inte har något paket kontakta oss så får vi se vad vi kan göra åt saken. Fyll i mailformuläret längst ner på sidan för att kontakta oss.

    • Hur gör jag om jag fått hem fel vara eller en trasig vara?

      Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern. När varan är Macskal.se tillhanda skickar vi ut en ny produkt till dig, alternativt återbetalar totalbeloppet och kompenserar dig för expeditions- och fraktkostnaderna. Registrera din reklamation genom att följa instruktionerna i denna returblankett . Märk returen tydligt med Macskal.se och ordernummer och skicka paketet till:


      Macskal
      C/o MS Scandinavia AB
      Hangövägen 18
      115 41 Stockholm

    • Hur byter/returnerar jag en vara?

      Varorna måste returneras/bytas oanvända i sin originalförpackning. Följ instruktionerna i denna returblankett och lägg den i paketet när ni skickar in er retur till oss. Glöm inte att fylla i vilka varor ni vill ha istället - om ni inte gör det, kommer er order att annulleras.


      Ni får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på ursprungsförpackningen. Macskal.se står alltid för returfrakten vid ett byte, om ni använder Macskal.se returpackning (samma som paketet kom med). Om ni väljer att inte använda Macskal.se returförpackning står ni själv för returportot.


      Lämna sedan in paketet på ett av postens ombud. OBS! Det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss.


      Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat er retur till dess att ni erhåller återbetalningen, om bytesvarorna ni önskar kostar mindre än de ni returnerar. Om ni betalt med kort så återför vi pengarna till ert konto efter det att vi mottagit de returnerade produkterna. Vid återbetalning av korttransaktioner så syns återbetalningen på det ursprungliga transaktionsdatumet.

    • Hur reklamerar jag en vara?

      Om ni upptäcker ett fel på er vara, ber vi er kontakta Macskal snarast via formuläret nedan. Följ instruktionerna i denna returblankett och lägg den i paketet när ni skickar in er reklamation till oss.


      Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkestags. Fyll i returnotan och bifoga den när ni skickar in er reklamation till oss.

    • Hur sker återbetalning vid retur, byte eller reklamation?

      Betalning med kort:
      Om ni har beställt mot faktura ska ni dra av för returskickade varor som ni vill byta och sedan betala resterande belopp. Ni erhåller ett returmail när vi tagit emot returen där detta fakturasaldo framgår.

      OBS! Om ni redan har fullbetalat den första fakturan ska ni vända er till www.klarna.se för att få en återbetalning av dem. I och med att vi säljer fakturorna till en extern part har vi i nuläget ingen möjlighet att "kvitta" en betald faktura mot en obetald faktura.


      Betalning mot Klarna-konto: Om ni har betalt med konto kommer aktuella saldon att justeras och ni fortsätter att betala i den takt som ni själv vill.

    • Levererar Macskal.se till andra länder?

      Macskal.se levererar till de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. Via hemsidan Macskal.com kan ni välja önskat land.

    • Jag vill ha erbjudanden från Macskal.se, hur gör jag?

      Fyll i din mail adress på "Nyhetsbrev" längst på sidan och uppge er E-postadress för att starta prenumeration på Macskals nyhetsbrev. Gilla Macskal.se på Facebook för unika erbjudanden, tävlingar, rabatt osv.

    • Har ni mottagit min reklamation?

      Så snart vi mottagit och behandlat din reklamation så kontaktar vi dig via mail.


      Tänk på att du måste skicka in produkten du vill reklamera till oss för att vi ska kunna hantera din reklamation. Det räcker alltså inte att du bara gör ett ärende, vi behandlar ärendet när produkten är oss åter.

    • Jag har beställt via Letsdeal. Vart är mitt paket?

      Normalt sett har alla Letsdeal köp en leveranstid på cirka 14 dagar inom Sverige Det bästa är att i första hand kontakta Posten. Fråga dem vilket ditt närmaste utlämningsställe är (om du inte redan vet) och kontakta dem. Tyvärr är det lätt för en AVI att försvinna bland reklam.


      Om dem inte har något paket kontakta oss så får vi se vad vi kan göra åt saken. Fyll i mailformuläret längst ner på sidan för att kontakta oss.